יום שני, 30 באוקטובר 2006

ערב לזכרו של רותם מוריה – 30 באוקטובר 2006


על הקרן ופעילותה:
קרן רותם מוריה הוקמה לאחר מותו של רותם מוריה ז"ל, שנרצח בפיגוע הטרור במלון הילטון טאבה, ב- 7 באוקטובר 2004. רותם, רק בן 27 בהירצחו, אהב קולנוע מילדות, למד במגמת הקולנוע בתיכון עירוני א' בתל-אביב, ושם יצר גם את סרטו הראשון "כנגד כל הסיכויים", שעורר מחלוקת, אך גם זכה בהוקרה ושבחים. רותם, שהיה למעשה אנציקלופדיה מהלכת של עולם הקולנוע, תכנן להפוך את היצירה הקולנועית למרכז חייו, אך אלו נקטעו באיבם.

הקרן שמה לה למטרה להנציח את שמו על ידי תמיכה ביוצרים צעירים, המחפשים דרכי עשייה וחשיבה אחרת ובכך לתת סיכוי ליוצרים צעירים להביע את כִשרונם כנגד כל הסיכויים.

השנה, הקרן מציגה את פרויקט "הו, האימה" - הצדעה לז'אנר סרטי האימה, שהיה כל כך אהוב על רותם. הקרן פנתה ליוצרי קולנוע מוכרים ושאינם מוכרים, על מנת שיציגו את רעיונותיהם לסרט קצר שיעמוד בקריטריונים המתאימים להפקה. לאחר מיון קפדני של עשרות פניות, הופקו במסגרת הפרויקט 4 סרטים קצרים, באורך של 5 עד 8 דקות. במסגרת הפרויקט, היוצרים מציגים את תפיסתם האישית והייחודית למושג ה"אימה" ומביאים למסך נקודת מבט חדשנית ונועזת, היוצרת עיבוד חופשי למושגי היסוד ולהגדרות המקובלות של ז'אנר סרטי האימה.

על הערב:
הערב, יום השנה השני להירצחו של רותם מוריה, יוקרנו הסרטים שהופקו בסיוע ובמימון הקרן:
· Buy Bonus – סרטם של שי שרף ויעל אורון
· טוב שחזרת הביתה – סרטם של ליאור חפץ וטל אורן
· אני כבר אנוח בקבר – סרטם של נטלי דובז'ן וגיא ברמן מכליס
· וידוי – סרטם של עדי רייס וחיים פנקסון

גיוס תרומות לקרן:
הקרן שמה לה למטרה לתמוך וללוות באופן מתמשך פרויקטים שונים מתחום הקולנוע בישראל, ובכך לתת סיכוי ליוצרים צעירים להביע את יכולתם וכשרונם כנגד כל הסיכויים.
קרן רותם מוריה הינה קרן עצמאית, ולהבטחת עצמאותה, בחרה הקרן שלא להיתמך ע"י תקציב ממלכתי או על ידי גוף ממסדי כלשהו ופעילותה נשענת על תרומות בלבד. חברי העמותה פועלים בהתנדבות והקרן אינה מעסיקה איש בשכר. יצויין, כי הקרן זכתה לברכתו של ראש הממשלה מר אהוד אולמרט.
בהזדמנות זו, ברצוננו להודות לתורמים הנדיבים, שבזכותם הקרן ממשיכה לפעול. עם זאת, כדי שנוכל לעמוד במטרות הקרן, נשמח להמשיך ולקבל תרומות ו/או קשר לגופים או תורמים פוטנציאלים. כל תרומה שלכם מסייעת במפעל הנצחה זה לזכרו של רותם ז"ל, החשוב לנו כל כך.
אנו נשמח לקבל כל תרומה, בהמחאה או ישירות לחשבון קרן רותם מוריה:
חשבון מס. 054178 בבנק הבינלאומי, סניף 126 אבני חן, רמת-גן.
כעמותה רשומה - התרומות מוכרות כהוצאה לפי סעיף 46 למס הכנסה.

פרטים נוספים באתר הקרן: http://www.rotemfund.org

"הו, האימה" - על הסרטים:
Buy Bonus
במאי: שי שרף
תסריט: יעל אורון
מפיקה: יערה מרציאנו
שחקנים: גאיה שליטא-כץ, אליה סימן-טוב, מרב פלדי, עדי צעירי

לקוח בסופר נתקל בקופאית חדשה במקום. היא מביעה בו עניין ונראה שאף הוא בה. בסוף היום הוא חוזר לסופר כי הוא שכח את הארנק. לאחר התלבטות (כי אסור להכניס לקוחות אחרי הסגירה), היא מחליטה להכניס אותו. כשהוא נכנס היא מגלה שהוא הגיע בעצם בגללה. הוא מספר לה שהוא מעוניין בה, אבל ישנם דברים שמפריעים לו ובנקודה זו הוא הופך את עורו לפסיכופט שקנאי לה.

טוב שחזרת הביתה
במאי: ליאור חפץ
תסריט: טל אורן
שחקנים: אייל שכטר, לוסי דובינצ'יק, סיגל רבינדב, משה ליבר, אורנה שיפריס, דנה לרר

עדי, נערה בת 17, המאושפזת אשפוז כפוי, לא יצאה הביתה זה מספר חודשים בשל התקפות של הזיות וחזיונות. היא צריכה לבחור בין סוף שבוע נוסף במוסד הסגור, יחד עם הפסיכיאטר החביב אך המוזר, או חופשה ראשונה בבית עם אביה המאיים. היא מחליטה לצאת הביתה, וכדי להרגיע אותה הפסיכיאטר מצייד אותה בכדורים חזקים. הוריה מזמינים הביתה את שתי חברותיה הטובות. בסוף שבוע זה, בו הבית השקט הופך לזוועה הגדולה ביותר שידעה, עדי תגלה מה מקורם של הסיוטים שרודפים אותה.

אני כבר אנוח בקבר
בימוי ותסריט: נטלי דובז'ן וגיא ברמן מכליס
שחקנים: עמית משיח, סיגל צפורי

מתוך המדבר האינסופי מגיעים במנוסה לעיירה קטנה גבר ואשה. בחיפושם אחר מקלט הם בוחרים בבית אקראי. בבית, כך הם מקווים, יוכלו לנוח ולתכנן את המשך מהלכיהם. אך לחיים תוכניות משלהם.

וידוי
בימוי ותסריט: עדי רייס
תסריט ע"פ רעיון של חיים פינקסון
שחקנים: מוחמד בכרי, ראידה אדון, דניאל צ'רניש, אורסולה וידניג

קברן נקלע למצוקה כלכלית והתינוקת הקטנה שלו חולה מאוד וזקוקה בדחיפות לתרופות. ביקור לא צפוי של אורחת מזדמנת משנה את גורל המשפחה.

פרויקט "הו האימה"
מפיקים אחראיים: צקי מוריה ,י.שעיה זילברמן, דני בן נמחם, נשם מוריה-שמיר
מפיקה:מיטל מרגלית
עורך אחראי:יעד קמחי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה